penguins

penguins

shahir_-kebahgiaan dalam perpisahan

Wednesday, August 05, 2009

MONYET

2 august09 ada seekor mnyet datang rumah saya..waktu tu saya dekat luar main basikal..
datang lah seekor monyet..kawan-kawan saya lari macam masuk pertandingan..
semua lari pecut macam nampak hantu..saya dalam hati ketawa..hahaha..
ade dua orang abang lah dia tengah makan pisang..monyet tu,ambik pisang tu dengan menggunakan saye punya,tali..kesian abang tu tak boleh makan pisnag yang..
dia beli...sh..sh..sh..monyet tu tak habis-habis menyerang rumah saye..
selepas habis menyerang rumah saye..
rumah jiran saye..ENCIK ARIFFIN..
kena menyerang juga..nasib baik pengatua kampung dekat dengan rumah saye..
kalau tak musnah satu kampung..
pengatua kampung bernama Pak Hamid..
pak Hamid seorang yang rajin,baik hati,tidak suka membuang masa..
dan suka tolong-menolong...
selepas menyerang rumah Encik Ariffin..
tiba waktu tu, Pak Hamid keluar rumah..
susah nak panggil..
Pak Hamid ada kawan bernama Pah Muzahir..
Pak Muzahir seorang penangkap haiwan dan..penyel;amat haiwan..
setelah Pak Hamid telefon Pak Muzahir..
Pak Muzahir segera datang..
Pak Muzahir berjaya menangkap..monyet itu..
akhir nya saya boleh bermain dengan kawan-kawan..
saye,kawan saye,keluarga saya dan keluarga Encik Ariffin..
berucap terima kasih kepada Pak Muzahir dan Pak Hamid..
kampung kita semakin selamat..

No comments:

Post a Comment